דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח משכנתא והנצרה המשתחררת 

מאת    [ 11/08/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2063 פעמים ]

הריבית הנמוכה וירידת הבורסה ב- 2008 גרמו לסחרור בשוק הנדל"ן למגורים בישראל. תהליך זה גרם לאלפי משקיעי נדל"ן לקחת הלוואות צמודות לפריים. כשהריבית תעלה -והיא תעלה, זה רק עניין של זמן יימצאו אלפי משקי בית בישראל במלכוד המשכנתא.

באם לקחתם הלוואת משכנתא ל- 20 שנה ואתם משלמים כ- 3400 ש"ח, מה תעשו בעוד שנתיים-שלוש באם היו אומרים לכם היום שהתשלום בעתיד יעלה ל- 5000 ש"ח? התרחיש איננו דמיוני, מעל ל- 50% מהמשכנתאות הנלקחות היום הינם במסלול הפריים הצמוד לריבית במשק. ככל שהמצב בשווקים הבינלאומיים ישתפר וכלכלות יצאו מן המשבר בהן הם שרויות כרגע, צפויה הריבית לעלות דרמטית והמשמעות ללקוחי המשכנתאות: כרטיס צהוב כבר נשלף והאדום בדרך.

הריבית היום בישראל אינה נורמאלית וברור לכל בר דעת שריבית הפריים תשתנה וכך גם המסלולים החליפים יתייקרו ואז, כשהלקוחות יבואו למחזר את המשכנתא הם ימצאו גם באפיקים החילופיים ריבית גבוה – לזה קוראים מלכוד.

על כל במה אפשרית מזהיר הנגיד על אפשרות זו הנראית לישראלי המצוי כמציאות מדומה. יש בנקים לא מעטים שמפתים במבצעים שונים לקחת הלוואות פריים אבל זה צפוי להיות אסון ביום שבו הריבית תעלה - והיא תעלה. רק בחודש מאי 2010 ניתנו הלוואות בסכום של 40 מיליארד ש"ח, מתוכם מעל 50% צמודות לפריים.

אנחנו העוסקים בביטוח, ביטוח משכנתא, עשויים לעמוד לפני שיטפון גדול של מבוטחים שלא יעמדו בהחזרים של המשכנתא וממילא לא תהיה להם אפשרות לשלם את ביטוח משכנתא. אנחנו נמצאים כרגע בבועת נדל"ן למגורים. אנשים לוקחים משכנתא הרבה מעבר ליכולת ההחזר שלהם, בדרך חולה זו, נוצר משבר המשכנתאות הגדול בהיסטוריה בשוק המשכנתאות האמריקאי.

רבים מיחסים זאת למניפולציות של הבנקים וסוחרי האג"ח אך אלו היו תופעות לוואי ואי הקפדה ובהמשך התעלמות ספקי הכסף מכושר ההחזר של הלווים ובניית מסלולים ופטנטים כדי למשוך ציבור רחב ככל הניתן למלכודת הדבש של המשכנתא.

סיכונים כגון אלו מתפתחים גם בישראל בגלל העליות הדרמטיות בשוק הדיור, הכסף הקל והתחרות הדרמטית בין הבנקים למשכנתאות. החל מ- 01/08/10 התייקרה ריבית הפריים מ- 0.25% ל- 1.75%. בהודעתו של בנק ישראל בסוף יולי 2010 לתקשורת, נאמר בין השאר כי מחירי הדיור ושכר הדירה ממשיכים לעלות בקצב מהיר. לצד התרחבות מהירה באשראי לדיור.

זאת לא הפעם הראשונה ולא האחרונה, שבו נשלח מסר לממשלת ישראל, מתחת לרדאר שלכם צומחת בועת נדל"ן ואינכם נערכים בנדון. ההחזר החודשי על משכנתא צמודה לפריים גדל במאות שקלים לחודש בשנה האחרונה. ההחזר גדל מאז החל נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להעלות את הריבית במשק באוגוסט 2009, אז הייתה ריבית של 0.5% - הריבית הנמוכה ביותר שהונהגה אי פעם בישראל.

מאז עלתה הריבית חמש פעמים, ובסך הכול עלתה הריבית בשנה האחרונה בכ- 1.25%. כל שינוי ברמת הריבית הזו משפיע על ההחזר החודשי של הלווים. כך למשל, מי שקיבל לפני שנה הלוואה בסכום של 600,000 ש"ח בריבית של 2%, צמודה לפריים, שילם בכל חודש 3,035 ש"ח. ואולם מאז גדל ההחזר החודשי שלו ב- 368 ש"ח והוא מחזיר כעת 3,403 ש"ח בכל חודש. מי שקיבל אז הלוואה בסך 720,000 ש"ח ההחזר החודשי גדל ב- 441 ש"ח, ל- 4,083 ש"ח בחודש.

מייל לתגובות/שאלות: reuvenr (at) rozin-group.co.il

רוזין סוכנות לביטוח מתמחים בביטוח פרט: ביטוח רכב, ביטוח בריאות, ביטוח משכנתא,  לסוכנות קשרים ברוב  חברות הביטוח ומכאן אנו יודעים לאתר עבור הלקוח את פוליסת הביטוח המקיפה והמשתלמת ביותר עבורו. אנו לשירותכם ואתם מוזמנים לבקר באתרנו www.rozin-group.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב